Ce-ai vrut sa spui poate sa nu apara pe ecran. Sa se rupa undeva liniile de comunicare si sa iasa un hibrid intre ce ai vrut sa spui tu, intre cum a inteles regizorul ce i-ai spus, cum a inteles operatorul ce i-a spus regizorul si tot asa ca la telefonul fara fir pana la spectator.
Printre cauze poate fi un scenariu prost si cu goluri care lasa libertate de interpretare, un regizor care are prea multe de zis sau un producator fara bani. Si aici ma opresc pentru ca asta tine tot de indemanarea scenaristului. Stiu ca multi dintre noi vor sa faca subiecte care presupun: nave spatiale, actrite de la Hollywood, bombardamente, crinoline. Sunt scumpe. Si lucrurile scumpe cumparate ieftin raman lucruri ieftine. Asa ca, de parca nu ar fi fost de ajuns, e bine sa te adaptezi si bugetului sau o sa ai surpriza ca stralucirea tinutelor nu e aia care aparea in scenariu si ca asa s-a distrus veridicitatea filmului (ma gandesc ca in general veridicitatea are de suferit de pe urma bugetului mai mic decat e mare nevoie). Tocmai de aceea a prins noua scoala romaneasca. Pentru ca nu risca la capitolul veridic. Incerc sa imi inchipui cum ar fi aratat Odisea spatiala 2001 facuta cu buget de Moartea Domnului Lazarescu. Ai fi crezut subiectul daca toate computerele ar fi fost improvizate dintr-o telecomanda de Panasonic, sau costumele ar fi fost din halate de muncitoare la fabrica de textile? Ar fi iesit o comedie fara sa vrei. Si cred ca mai rau decat atat nu se poate.
Printre cauze poate fi un scenariu prost si cu goluri care lasa libertate de interpretare, un regizor care are prea multe de zis sau un producator fara bani. Si aici ma opresc pentru ca asta tine tot de indemanarea scenaristului. Stiu ca multi dintre noi vor sa faca subiecte care presupun: nave spatiale, actrite de la Hollywood, bombardamente, crinoline. Sunt scumpe. Si lucrurile scumpe cumparate ieftin raman lucruri ieftine. Asa ca, de parca nu ar fi fost de ajuns, e bine sa te adaptezi si bugetului sau o sa ai surpriza ca stralucirea tinutelor nu e aia care aparea in scenariu si ca asa s-a distrus veridicitatea filmului (ma gandesc ca in general veridicitatea are de suferit de pe urma bugetului mai mic decat e mare nevoie). Tocmai de aceea a prins noua scoala romaneasca. Pentru ca nu risca la capitolul veridic. Incerc sa imi inchipui cum ar fi aratat Odisea spatiala 2001 facuta cu buget de Moartea Domnului Lazarescu. Ai fi crezut subiectul daca toate computerele ar fi fost improvizate dintr-o telecomanda de Panasonic, sau costumele ar fi fost din halate de muncitoare la fabrica de textile? Ar fi iesit o comedie fara sa vrei. Si cred ca mai rau decat atat nu se poate.
3 comentarii:
am văzut de curând Drumul lui Gruber, de Radu Gabrea și mi s-a părut că din păcate nu era prea veridic. asfaltul prea proaspăt, spoturi din alea de lumină în baia de la hotel și altele.
ei, pai nu zic ca banii aduc fericirea, succesul si dragostea publicului. zic doar ca daca ai nevoie de 5$ si tu ai 4,99$ e naspa.
N-am vazut Drumul lui Gruber. De fapt de la Radu Gabrea am vazut doar Dincolo de nisipuri
Trimiteți un comentariu