vineri, 27 martie 2009

A PICKLE LIKE YOU

Cam asa am scapat de o postare noua si de o discutie veche.
"I watch with vinegar eyes
Your mind and what you do to me
Though I'm a seeker for disguise
Surprise has never been new to me
The knife in every one of us
Is twisting deeper every day
I don't really care
I got you like Lenin in Red Square"

THE GRADUATE

Film in care a jucat Dustin Hoffman mai demult. Povestea nu este grozava. Dar uite ce face structura si dialogul dintr-un subiect oarecum banal. Daca stai cu ceasul la indemana iti dai seama ca toate sunt la locul lor, mai ales plot-pointurile.
Dar cel mai mult mi-a placut finalul. Daca e sa o iei dupa litera legii inca nescrise, ar fi trebuit ca filmul sa se termine cu fix 30 de secunde mai repede. Dar ca sa spun si de ce, trebuie (asta e) sa povestesc putin subiectul.
Tineri, indragostiti, 20 de ani. Ea se marita cu altul. Scena obisnuita, Hoffman se duce sa o salveze de la altar, fug amandoi, se urca intr-un autobuz dupa ce au inchis toti nuntasii in biserica, si se pregatesc sa...
Sa ce?
Pai in ultimele 30 de secunde, timp in care rasul le piere treptat, se uita amandoi in gol, undeva in directia camerei. Si isi dau seama ca au facut o mare tampenie, ca nu au unde sa mearga, ca nu au bani si mai nou nici rude la care sa se intoarca. Si toata fraza asta se vede intr-un singur cadru si intr-o singura expresie de pe fata unor actori. Ma bucur ca au avut un dialoghist bun.
Mi se pare ca de fapt tot filmul e facut sa iti pregateasca terenul pentru ultimele cadre. Ceea ce e putin probabil.
Asa arata cadrul:
PS: Un dialoghist nu se ocupa doar cu turnatul dialogului. Nu stiu daca am mai spus despre cum imi place mie ca dialogurile sa fie exprimate, pe cat posibil, prin gesturi sau actiuni. Asta daca nu esti Tarantino sau Wilder. Si crede-ma nu esti, desi ti-ar placea sa fii.

joi, 26 martie 2009

FARMECUL DISCRET AL MISOGINULUI

Nu oricare. Bukowski. Ce m-ar putea deranja la altcineva m-ar putea fascina in carte. Cam asta e diferenta intre teorie si practica.
In rest, fuck off.

CASA CU VEDERE SPRE BLOC


Casa. Interior. A doua zi dimineata. Fade in. Sharf-unsharf-sharf-unsharf. Fiecare spera ca cineva sa se duca sa cumpere tigari. Migram lent inspre soba. O gagica pe care n-am mai vazut-o pana acum dar pe care se pare ca o stie Dragos a facut de mancare pentru toata lumea si acum tine neaparat sa faca conversatie. Toate vocalele din cuvinte seamana cu "o". Cam atat de lenti suntem. Am spus de trei ori "da", o data "nu" si de doua ori "Muss iesi afara". Ne gandim sa facem curat in casa. Tipa a inceput deja sa stranga ambalajele de la munchies-urile de ieri, ceea ce pe Dragos il enerveaza din ce in ce mai vizibil. In rest diferenta dintre sexe a disparut. Raluca: "Sunt o doamna, ce pula mea.". Toata lumea se trezeste cat sa rada.
Daca intind mana suficient s-ar putea sa dau de niste chipsuri. Fade out.