miercuri, 9 iulie 2008

THE LINE IS DEAD - MISERY - STEVEN KING


Misery - Steven King - este ca un ceas cu mecanismele la vedere.
Acţiunea este foarte corect americană. Tensiunea îşi atinge scopul şi îţi faci fix atâta timp cât este nevoie ca să citeşti cartea la galop, pentru că îţi datorează nişte răspunsuri pe care vrei să le afli cât mai repede. Pe scurt, este o carte care se achită de toate îndatoririle, fair-play. Dar esenţialul nu este cartea sau naraţiunea în sine. Este felul în care gândeşte Paul, momentele lui de narator cu un dead-line de îndeplinit (iar când spun dead-line, chiar mă gândesc la dead-line). Iar când spun că este ca un ceas cu mecanismele la vedere, mă gândesc tocmai la acele remărci despre viaţa şi felul de a scrie şi a gândi al scriitorului.
Cartea aş recomanda-o celor care vor să scrie sau celor cărora le plac filmele americane.

luni, 7 iulie 2008

MESAJ DE LA DRAGUL MEU STRABUNIC

AZI A FOST ZIUA MEA, SI STRABUNICUL A VRUT SA IMI FACA URAREA PE INTERNET, PE BLOGUL MEU. MA SUPUN SI II MULTUMESC DIN TOT SUFLETUL
rog pe bunul Dumnezeu sa ma ajute sa traiesc sa o vad pe Madalina cu facultatea terminata
Vasile Apostol

miercuri, 2 iulie 2008

LET'S TALK BUSINESS - TCM CLASSIC SHORTS 2008


concurs TCM

Vizitează link-ul de mai sus şi pune-ţi la punct până pe 1 august unul din scurt-metrajele bune. Un premiu la TCM e un punct bun de pornire

CAREFUL WITH THE GOOFS


Corectează greşelile (strict pe cele tehnice, nu interesează critica) din scenariul următor. Este un exerciţiu de la cursurile pregătitoare de acum 5 ani, modulul scenaristică (Valeriu Drăguşanu).
Exemplu de greşeală: se spune în prima secvenţă că hoţul are o barbă care îi acoperă toată faţa. În a doua secvenţă, când se uită în oglindă, îşi studiază cicatricea care îi despică barba în două.
Eu am găsit 20 de greşeli, fără indulgenţă.

HOŢUL

1. apartament, interior, noapte.
Întuneric. Se aud paşi care urcă încet treptele unor scări. Cu scârţâit uşor, o uşă se deschide încet şi apare capul unui bărbat pletos, cu barbă mare, care îi acoperă aproape toată faţa. I se văd doar ochii vii, strălucitori, care cercetează cu interes încăperea. Pentru o clipă priveşte în urma lui. E linişte. De afară se aude în surdină târâitul uniform al greierior. Bărbatul intră în încăpere şi trage încet uşa, se răzgândeşte însă şi, prevăzător, o deschide. Mai ascultă o clipă. Se pare că totul este în ordine. Mâna lui se afundă în buzunarul cojocului cam uzat şi scoate o lanternă. O aprinde. lumina lanternei "orbşte" pentru o clipă obiectivul aparatului de filmat.

2. o cameră, interior, noapte
Conul de lumină al lanternei panoramează lent de-a lungul pereţilor. Câteva toblouri în rame de lux, o madonă, portretul unui bătrân, o natură moartă, un peisaj marin şi ... deodată lumina lanternei "orbeşte" chipul hoţului surprins într-o oglindă. Bărbatul rămâne nemisşcat, surprins parcă de imaginea propriului chip din oglindă. Îşi şterge gruntea transpirată cu mâneca hainei, apoi îşi pipăie cicatricea scurtă care îi despică bărbia în două- De undeva se aude bătând o pendulă. 6 bătăi lungi, înfundate, cu ecou. Conul de lumină al lanternei se stinge şi camera intră din nou în stăpânirea întunericului. Bărbatul bagă lanterna la loc în buzunarul de la piept al hainei, apoi silueta lui dispare din rama oglinzii.

3. scrin, lângă geam, interior, noapte
Bărbatul alunecă încet prin dreptul unui geam îngheţat, sculptat în flori de gheaţă şi se apropie de un scrin sub care, la lumina gălbuie a unei veioze, o pisică adormită toarce în linişte. Picioarele bărbatului se opresc. Se aude un clinchet metalic de chei. Mâna bărbatului introduce o cheie în broasca unui sertar şi îl deschide. Se văd câteva dosare, o fotografie, un petec de ziar. Bărbatul îşi stinge ţigara într-o scrumieră, apoi alege dintr-un dosar o hârtie scrisă mărunt la maşină. Aprinde o brichetă şi citeşte, apoi dă foc hârtiei. În lumina ceţoasă a zorilor, silueta bărbatului se profilează ameninţător peste pereţii încărcaţi de tablouri. Bărbatul aruncă petecul ars de hârtie în scrumieră, se întoarce şi străbate cu paşi mari încăperea, îndreptându-se spre ieşire. Silueta lui întunecată se vede defilând de-a lungul tablourilor. Natura moartă, Madona, portretul bătrânului, geamul îngheţat sculptat în flori de gheaţă, peisajul marin, apoi mâna lui deschide încet uşa care scârţâie asurzitor şi trezeşte pisica de sub scrin. Pisica se repede miorlăind spre ieşire.

4. apartament, interior, zori
Portiera unei maşini se închide cu zgomot. Pe treptele scării urcă în fugă picioarele unor bărbaţi. Prăbuşit pe cularul apartamentului, în pragul uşii deschise a camerei cu tablouri, stă nemişcat corpul hoţului. Lângă el pisica doarme torcând în linişte.